Jak vytvořit atraktivní obchodní název firmy, služby, produktu, značky


Jak vytvořit atraktivní obchodní název firmy, služby, produktu, značky

Akční cena
Vydavatel / Nakladatel: NZB
Skladový kód: 0009
Naše akční cena: 299,-
Běžná prodejní cena: 389,-
Množství:

Kniha Jak vytvořit atraktivní obchodní název firmy, služby, produktu, značky vás provede unikátním světem tvorby účinných obchodních názvů. Autoři publikace vysvětlují podstatu obchodního názvu, jeho smysl a důležitost. Copywriteři a marketéři zde najdou celou řadu kreativních tipů, jak při vytváření názvu postupovat a čeho se vyvarovat.


Anotace knihy

První část knihy je určena především aktivním tvůrcům názvů z řad laické i odborné veřejnosti. Podle doporučených postupů si můžete sami krok za krokem vytvořit obchodní jméno. Dozvíte se, která hlediska vzít v úvahu při změně názvu (rebranding) nebo při přeoznačení (rebadged, badge engineering). Autoři se nevyhýbají ani citlivému tématu pověsti, poctivosti a autenticitě obchodního názvu. Zmiňují také všechny klíčové zákonné požadavky, platné v České republice od roku 2014, vysvětlují rozdíly mezi dovětkem, zvláštním označením, obchodní značkou a ochrannou známkou.

Druhá část knihy obsahuje inspirativní příběhy více než tří stovek úspěšných obchodních názvů. V knize najdete mnohdy neznámé souvislosti ze světa obchodních značek. Na konkrétních příkladech zároveň lépe pochopíte, jak komunikace skrze atraktivní název může fungovat.


Obsah knihy Jak vytvořit atraktivní obchodní název…

Část I. – Vytváříme vhodný název – Návrhy a doporučení

  • Dejte svému podnikání název
  • Proč tvorbě názvu věnovat pozornost
  • Jak při vytváření názvu postupovat
  • Název a jeho zákonné požadavky
  • Zvláštní označení a obchodní značky
  • Základní kritéria pro účinný název
  • Z čeho a jak vytvořit účinný název
  • Volba internetové domény
  • Několik poznámek pro export a import
  • Registrace známky a zápis do rejstříku
  • Změna názvu a rebranding
  • Pověst a poctivost názvu a značky

Část II. – Příběhy názvů – Inspirace

  • Vedle doporučení na vytvoření účinného názvu kniha obsahuje i medailonky významných značek s historií značek: Alobal, Benzina, Benzinol, Coca-Cola, ETA, Francovka, Gambrinus, Granát (pivo), Gustav Jäger, Igráček, Moonwalk, Obchodní dům O2, Odkolek, Oriflame, Otta, Pražská šunka, Rodokaps, Sigma, Solvina, Stock, Sunar; Kozel (pivo) a Velkopopovický kozel; Sendvič, Svět zdraví, Emanuel Ugge, Vitana a dalších více než 300 obchodních označení…

Bibliografické údaje

Autor: Kolektiv autorů
Celý název: Jak vytvořit atraktivní obchodní název firmy, služby, produktu, značky
Podtitul: Tvorba názvu / obchodního jména krok za krokem
Jazyk: Český
Vydavatel: NZB
Místo vydání: Praha
Rok vydání: 2014
Počet stran: 342 stran
Rozměry: 150 x 210 mm
ISBN: 978-80-904272-7-3
EAN: 9788090427273
Vazba: Lepená, V2
Další údaje:         Kniha obsahuje bohatý obrazový doprovod

Jaká témata jsou v knize mimo jiné zpracována

Tvorba názvu firmy, produktu, služby; vytvoření jména společnosti, budování značky, obchodní značka, logo, ideogram, logotyp, brand, branding, rebranding (změna názvu společnosti, přejmenování společnosti nebo produktu), přeoznačení produktu (Rebadged), Badge engineering, hra se slovy, slovní hříčky, složenina, přesmička, apelativizace (zobecňování), akronym, backronym, palindrom, ambigram, ochranná známka, známková ochrana, průmyslové vlastnictví, průmyslová ochrana, Občanský zákoník (Česko, 2012)


Čtenářské ohlasy na knihu

» Jak vytvořit atraktivní obchodní název (Příběhy úspěšných značek)
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc., Brand & Stories, č. 4/2014
„V řadě publikací poslední doby, které si jako předmět svého zájmu volí roli a funkci značky v marketingové komunikaci, je recenzovaný text popularizační variací závažného tématu: jak vytvořit pojmenování firmy, služby, produktu, značky tak, aby bylo originální, poutavé, rozlišující, zapamatovatelné, zajímavé. Proto také autoři pojali text jako soubor dvou tematických celků. V prvním z nich na 147 stranách se snaží naplnit podtitul publikace vyjádřený slovy Tvorba názvu / obchodního jména krok za krokem. […] [Druhá polovina knihy] přináší zajímavý pohled na historii vzniku a používání více než 300 českých i zahraničních ochranných známek. Obě části publikace […] mají svůj význam především díky své inspirační funkci. Nejen že přinášejí fakta v utříděném rytmu, ale také zároveň vedou k vlastním tvůrčím úvahám o mechanismu tvorby značky, o možnostech využívat postupy popsané v textu.“

Ohlas na knihu Tvorba názvu Ohlas na knihu Tvorba názvu

» Co se skrývá za slavnými obchodními názvy
Pavel Čech, VaseLiteratura.cz, 7. 5. 2014
„[…] Často jde o návrat do voňavých časů staré rakousko-uherské monarchie nebo do éry masarykovské první republiky. Slavné retro značky najednou prezentuje Oldřich Nový, Adina Mandlová a další dobové hvězdy. Jindy je to až překvapivě povedená invence propagačních pracovníků státních firem z období stalinismu i socialismu. […] Díky pečlivému výzkumu se autorům podařilo složit bohatou mozaiku hmotné tuzemské spotřebitelské kultury 20. století. Vůbec poprvé je v knize zveřejněna i skutečná a nepřikrášlená historie takových názvů, jako například ETA nebo Kinedryl. Zajímavé jsou informace o počátcích tuzemské konzumace Coca-Coly v 60. letech 20. století. Publikaci doprovází bohatá obrazová příloha, složená z dobových reklam, firemních letáků i z ochranných vzorů jednotlivých značek.[…] Záleží jen na vás, zda budete knihu číst spíš jako vzpomínku na staré časy retro reklamy, nebo jako praktickou spotřebitelskou příručku. Kniha Jak vytvořit atraktivní obchodní název… dává čtenáři k dispozici obě možnosti.“

Vytváření názvu krok za krokem název

» Příběhy úspěšných obchodních značek
Knižní novinky, 2014, č. 21
„Vybrat jméno pro novorozeně, to dá pořádně zabrat. A přitom ho rodiče jen vybírají z kalendáře. Skutečnou zkouškou kreativity je ale vymýšlení názvu pro obchodní firmu, pro určité zboží, službu nebo pro obchodní značku. Žádný seznam, ze kterého byste si mohli účinný obchodní název libovolně vybrat, totiž neexistuje. Proč? Obchodní název totiž musí být v první řadě originální. Kromě toho by měl být také libozvučný, dobře zapamatovatelný, dostatečně chytlavý, nekonfliktní a tak dále. Autoři knihy Jak vytvořit atraktivní obchodní název firmy, služby, produktu, značky dali po více než deseti letech zakázkové tvorby obchodních názvů hlavy dohromady a své zkušenosti shrnuli do praktické a neobyčejně čtivé knihy. Kdo zakládá firmu, může si s pomocí příručky vhodný název sám vytvořit. […] Spotřebitelé se dozvědí řadu zajímavostí […] Opravdovým pamlskem však kniha bude pro milovníky retro mánií a historických reklam.“ » Celý text recenze ke stažení v PDF.

Vytvořit název

» Příběhy slavných názvů
Podnikatelský týdeník Profit, 16. 6. 2014
Kniha Jak vytvořit atraktivní obchodní název firmy, služby, produktu, značky je unikátní publikace pro reklamní pracovníky i příznivce úspěšných či historických značek. Více než 300 inspirativních příběhů, které odhalují skrytý význam úspěšných firemních a produktových názvů najdete v knize Jak vytvořit atraktivní obchodní název firmy, služby, produktu, značky. V publikaci jsou navíc shromážděny desítky doporučení, podle nichž si můžete obchodní název vytvořit doslova krok za krokem. Kniha obsahuje konkrétní tipy a rovněž čeho je třeba se vyvarovat.“

» Tipy ke čtení
Knihovna Václava Štecha, Slaný, květen 2014
Městská knihovna v tradičně kulturním 15tisícovém středočeském městě Slaný zařadila knihu mezi tipy měsíce:

Recenze knihy